Wednesday, April 30, 2014

Aku bercerita..                                                              20/03/14 ~ 3.00 pm

                                                                                                          lib upC
Hari ni punya cerita..

Bukan senang nak jadi senang..


ya Allah berilah kami dipermudahkan segala urusan.. amin..

kata orang tiada manusia pun yang tidak pernah diuji.. begitu juga aku..aku diuji dengan banyak cabaran dan dugaan..tapi aku tahu Allah sayang aku, dia nak uji aku supaya jadi orang yang lebih kuat dan sabar.. ya.. aku sabar dan insyaallah aku kuat!!

ujian itu membuatkan seseorang itu makin matang.. tapi aku matang ka??  erm .. susah nk ditafsir..


ebby.. kenapa kau begini sikap nya?

x pernah nak berubah... apa ada dalam hati kau sebenarnya?? perkara yang kak ingin kan susah kan nak dapat? kau tahu kenapa? kerana kau leka kau lalai..kau lupa nak bersyukur.. kau x pandai nak bahagikan masa apa yang perlu dan apa yang tidak perlu.. kak asyik main..main..main.. kenapa kau sebegitu rupa??  masa depan mu dimana?? kau tidak ingin kah kejayaan? kau tidak ingin kah kegembiraan? kau tidak ingin kah kesenangan?? semua itu kau tak nak?? so kenapa kau begini? bangkit wahai ebby!! bangkit!!!.. 
kau pemalas..kau kedekut..kau mudah lupa..kau ego ebby!! ego.. ebby..ebby.. kenapa kau begini...ummi menghrapkan kejayaan darimu..tapi kamu??
ada kau fikir semua tu?? mana matlamat dirimu? mana harapan mu nak tengak family bahagia dan heppy.. mana?? mana?? ingat la ebby.. masa depan mu membantu mu maju ke depan.. tiada orang selain kau sendiri yang boleh membantu dirimu.. kau kena kuat ebby.. kuat!! jika kau lemah jika kau keseorangan masih ada yang menemanimu.. pandanglah keatas..itu jawapannya.. 
ya Allah ampunkahlah doasa2 ku yang selama ini ku lakukaan.. kau yang maha penganpun..      


Caiyokkkk bieby!!

                                                         ~coretanku si gadis pena


No comments:

Post a Comment