Wednesday, April 30, 2014

Aku menulis lagi..                                  20/03/14~ 8.00 pm (Ku0)



Aku mula menulis lagi.......

Entah kenapa hati ku diburu risau.. risau untuk menghadapi dugaan ini.. mampu kah aku??
 boleh ke aku melewati semua2 ini..
ya Allah bantu lah aku.. berdiri di kaki ku sendiri.. 
aku masih lemah.. aku masih mengharap kan orang lain..
ebby! kenapa kau tidak boleh berdikari sendiri hah??
 kau masih mahu bergantung dengan orang lain lagi? tapi sampai bila?? 
sedar la wahai ebby.. ya aku tahu,kadang2 kita perlu bergantung pada orang lain,kerana apa?? 
kerana ade masanya.. kita harus ada kawan,, kita harus ada teman.. 
kalau xde kawan kata orang kata jadi kera sumbang pulak kan.. aku bermenolog sendiri..
ebby kau masih lemah, kau masih tidak mampu.. 
kau perlu banyak latihan..kau perlu banyak kenal erti sebenarnya kehidupan..
kalau tak sia-sia kau hidup di dunia yang fana nie..
 kau kena kenal lebih dekat lagi dengan pencipta mu..
 kena tahu siapa tuhanmu, apa agamu, siapa nabi mu,dia ada jalan penyelesaian..
pandang lah dia.. semua hanya bergantung kepada diri mu..
untuk berusaha kearah yang lebih baik dan matang..ingat ebby!
 masa tidak menunggu diri mu.. masa itu emas.. 
aku harap kata2 ku nie memberi sedikit sebanyak memberi semangat untuk dirimu tingkatkan prestasi mu..tidak kira dari segi manapun..pemikiranmu.. pelajaranmu..pekerjaaanmu..tingkahlakumu..kehidupanmu..personalitimu.. dan sebagainya..
 ya,.apa yang aku bgithu semua tu, kau kena tahu bahawa apa2 tindakan yang kau ingin lakukan..dia tidak datang bergolek di depan kaki mu..
 dia kena ada usaha!! usaha adalah tangga...kejayaan..
eh bukan itu aja.. tangga kemenangan, tangga kebahgiaan, tangga menuju puncak yang tinggi..
tidak la setinggi Gunuung Kota Kinabalu tu.. tapi lagi tinggi.. 
sejauhmana tinnginya itu terletak pada dirimu wahai che ebby! 
tapi dengan syarat kau kena belajar rajin2..tanpa mengeluh!!.. 
aku tahu itu semua aku perlu lakukan,
tapi diri kau kena juga tolong aku..
 tolong yang macam mana?? 
                        tanya hati mu dan hati aku itu!..                  



                                                                ~luahan hati kepada jiwa..

No comments:

Post a Comment